מדריך למתאפרת המתבגרת

גבירותי ורבותי, הרשוני להציג בפניכן את המדריך המלא למאותגרות איפור באשר הן.

השם המלא של הפוסט הזה צריך להיות בעצם מדריך למתאפרת הטירונית המתבגרת עם העיניים השקועות, העפעף הנפול והעור המעורב עם הפיגמנטציה.
למען האמת, רוב התכונות המוזכרות כאן אפילו לא שייכות לגיל. עיניים קטנות, ושקועות היו לי תמיד, ומאז ומעולם התברכתי בעפעפיים נפולים וטבעות שחורות. אבל עם הגיל המצב כמובן מחמיר. מצד שני – צניחה של העפעף היא בעייה קלסית אצל נשים מבוגרות, וכן גם שינויים במבנה ובצבע העור, כך שנראה לי שהמדריך הזה יכול להיות רלוונטי לרוב הנשים בגילי.
לפני הכל – קצת רקע – אני די טירונית בענייני איפור. בגלל מבנה הפנים והעיניים שלי, חוויית האיפור הייתה תמיד מסתיימת אצלי במפח נפש. בגיל העשרה, כשכל הבנות התחילו להשתמש בעפרון עיניים ומסקרה, הנסיונות הכושלים שלי היו מסתיימים בזה שהעין רק נראתה יותר קטנה, וכל החלק העליון שלה היה מתלכלך מהאיי-ליינר. כל פעם הייתי מנסה, וכל פעם מתייאשת. בשנים האחרונות, התחלתי לאט לאט מכורח הנסיבות לנסות ולהבין מה סגנון האיפור שמתאים לי, ובאלו מוצרים כדאי לי להשתמש. בהדרגה, התחלתי להגיע לתוצאות שמשביעות את רצוני, ואפילו להינות מזה. התחלתי עם צללית מאד עדינה ומסקרה. השלב הבא היה להוסיף עפרון שחור, מאד חלש ודק מתחת לעין, ולאט לאט העזתי יותר: איי ליינר דק, עם טשטוש, מעל העין, צללית מעט יותר חזקה, שימוש בטוש הארה ושימרים, ועוד. גיליתי שגם עם מבנה עין כמו שלי אפשר להגיע לתוצאות משביעות רצון.
ועכשיו למדריך:
שלב ראשון והכרחי – מראה מגדילה, שהיא פריט חובה בארסנל האיפור של מתבגרת מצוייה. בלעדיה אתן חשופות לסכנות גדולות שהנוראה שבהם היא שתצאו מהבית כאשר על פניכן מונחת שכבה אחידה של שליכט.
לאחר שהמראה במצב הכן, אנחנו יכולות להמשיך.
שגרת הבוקר שלי מתחילה כמובן בניקוי וטיפוח הפנים. לאחר הטיפוח אני מכינה את הפנים לאיפור בעזרת פריימר. על חשיבות הפריימר בתור בסיס לאיפור שמעתי רק לאחרונה. הפריימר הוא מוצר על בסיס קרמי, שנראה קצת כמו קרם לחות (אבל הוא לא) שאינו משפיע על צבע הפנים. שמים אותו לאחר הטיפוח, מעל הלחות הרגילה, ולא במקום, והתפקיד שלו הוא להכין את העור לאיפור. השימוש בפריימר יגרום לאיפור להתקבע על הפנים יותר טוב, לא להספג ולהמרח, ומגביר את העמידות שלו.

הפריימר של pupa

הפריימר של pupa


אני משתמשת בפריימר של פופה. הפריימר הזה מגיע בשלושה צבעים (כאמור על הפנים עצמן הוא נייטרלי), צבע ירוק (שעוזר לנטרל אדמומיות בעור), צבע סגול (שעוזר לנטרל כתמים חומים, כמו פיגמנטציה ואת תת הגוון הצהבהב של העור שלי) וצבע אפור נייטרלי. בשלב הזה אני גם מורחת פריימר לשפתיים – של מאק – הוא נראה כמו שפתון לחות חביב, ותפקידו, כמו הפריימר לפנים, לעזור לקבע את הליפסטיק, ולהגביר את העמידות שלו, כך שלא ייעלם בשנייה שאנשנש את ארוחת הבוקר שלי.
לאחר הפריימר, מגיע תורן של הטבעות מתחת לעיניים. אותם אני מפנקת בעזרת צמד החמד של בובי בראון – הקונסילר והקורקטור. שני המוצרים הללו מגיעים ביחד. הם בעלי מרקם קרמי די דחוס, ולכן מבחינתי מוגדרים כארטילריה כבדה. יש למרוח אותם בנדיבות מתחת לעין – קודם את הקורקטור ואחר כך את הקונסילר. הקונסילר מגיע עם מיכל קטן של פודרה דחוסה, ששמים אותה בסוף – בעזרת מברשת, והתפקיד שלה הוא בעצם לקבע את הקונסילר ולשמור על העמידות שלו לאורך כל היום.
אני חייבת לציין שהשלב הזה הוא די התעסקות, לוקח קצת זמן, אבל במקרה שלי הוא הכרחי. כמובן שלמי שאצלה המצב הוא פחות קיצוני, יש קונסילרים הרבה פחות כבדים, שאפשר להשתמש בהם. טיפ חשוב לגבי קונסילר: יש לשים לב שהגוון שלו לא בהיר מדי, רצוי אפילו שיהיה קצת יותר כהה מהמייק-אפ (!) כי במקרים מסויימים קונסילר בהיר גורם לכהויות להפוך את צבעם לאפור במקום להיעלם, ותאמינו לי שזה לא מחזה משובב נפש.
את הקונסילר אני מורחת גם על השפתיים – וזה השלב שבו אני נראית יותר גרוע מהרגע שלפני שהתחלתי להתאפר.
עכשיו אנחנו מגיעים למייק אפ, וזה חלק מאד חשוב. פה נכנס הפאקטור של הגיל לתוך המשוואה. עד היום מאד אהבתי להשתמש במייק-אפים דחוסים – משחה במרקם מאד דחוס שמניחים על העור בעזרת מברשת או ספוגית, המרקם שלו על העור הוא מאט, והוא מאד נוח לנשיאה, השימוש שלו מאד מהיר ופשוט, והוא מאד קל על העור. הבעיה היא שכשהעור מתחיל להתבגר, מייק אפים יבשים ופודרות מתחילות להיות קצת מסוכנות – כאשר מניחים אותם על הקמטוטים (קמטים, קמטים, בואו נקרא להם בשמם), רק מדגישים אותם יותר. זה בדיוק המקום שאליו אסור לאף אישה להגיע. בנוסף – אזורים מסויימים בפנים שלי נעשים יבשים מאד, ולפעמים גם מופיע קילוף (מישהי אמרה פסוריאזיס?), זה קורה בד"כ בצדי האף (מאד נפוץ בקרב בנות גילי), ואצלי גם בסנטר. מייק אפ דחוס מעל עור מתקלף, זאת עוד אחת מעבירות האיפור הבלתי נסלחות.
ביבי קרים של בובי בראון

ביבי קרים של בובי בראון


הפתרון שמצאתי לבעיה – BB Cream. זהו בעצם מייק אפ נוזלי, מאד קל. הוא נספג מאד בקלות לעור, מטשטש את הכתמים והכהויות ומתעלם בנימוס מהקמטים והקילופים. אני משתמשת בזה של בובי בראון – שהוא מצויין ואני מאד נהנית ממנו. הוא כבר לקראת סיום וכאשר אסיים אותו אני זוממת לרכוש את המוצר המקביל של סבוקאלם, ששמעתי עליו ביקורות מצויינות. סבוקאלם מייצרת גם מוצרים בטיפול בפסוריאזיס, אז החלטתי לתת גם לביבי קרים שלהם צ'אנס, למרות שבשום מקום לא נאמר דבר על כך שהוא אמור לעזור בטיפול בבעיות עור.
מעל הביבי קרים, רק באזורים בטוחים ונטולי סכנה, אני מניחה מעט פודרה, כדי להשיג את מראה המאט החביב עלי.
עכשיו מתחיל הכיף. איפור העיניים. החלק שלוקח לי הכי הרבה זמן. לפני הכל, אני מניחה על כל השטח שמעל העין, מקו הריסים ועד הגבה, צללית קרמית בהירה מאד של בובי בראון (Long wear creamy eye shadow) התפקיד של הצללית היא לשמש כבסיס (פריימר) לצלליות הרגילות שאניח מייד, ולקבע אותם לזמן יותר ארוך מעל העין. בצורה הזאת האיפור נשאר מסודר לאורך כל היום.
20140308_151123
כאמור – העיניים שלי קטנות ושקועות, והעפעף העליון שלי שמוט ומכסה את רוב העפעף התחתון. עסק מרגיז ומקור לתסכולים רבים לאורך כל חיי. יום אחד אולי סוף סוף אצליח לצבור את האומץ הדרוש בשביל ניתוח הרמת עפעפיים, אבל עד אז – נמשיך להיות יצירתיים באיפור.
עם תנאי הפתיחה האלו, ולאחר מחקר מעמיק ונסיונות רבים לאין ספור, הגעתי למסקנות הבאות:
1. צללית: אין הרבה שטח לעוף עליו. כל מילימטר כאן זה נדל"ן. צריך לעבוד מאד מאד בזהירות, ובשטחים קטנים ובחלוקת צבעים מאד מדוייקת. אני משתמשת בצבעים בהירים יחסית. אלו לא תנאים לצלליות מאד כהות ודרמטיות. הצבעים המועדפים הם ניוד – חומים/ורודים, תלוי כמובן בנתונים הטבעיים, ורצוי שיהיו כמה שיותר בהירים. הרעיון הוא ליצור מראה עדין וטבעי. ככל שאנחנו מתבגרים, עדיף לנו להמנע במידת האפשר מצבעים כהים וקונטראסטיים גם באיפור, וגם בשיער. כאשר יש לנו בנוסף לכל עסק עם עפעף שמוט, הרעיון הוא להגדיל את העין ולהאיר אותה כמה שאפשר, כך שצבעים כהים יכולים בעיקר לקלקל. אני מתחילה בעפעף התחתון, זה שנראה לעין רק לזמן קצר מאד בזמן עפעוף. בחלק הפנימי שלו, לייד שק הדמעות, אני מניחה צללית מאד מאד בהירה – בצבע בז' או אפילו לבן. אני מגיעה עם הצללית עד אמצע העפעף. בחלק הפנימי אני גם קצת יוצאת מהקוו, ועולה עוד כמה מילימטרים על שקע העין. בחלק השני של העפעף התחתון אני שמה צללית מעט יותר כהה, אבל עדיין בהירה מאד. חומה בהירה, או כל צבע אחר מהצד הבהיר של הפלטה שהחלטתי להשתמש בה באותו יום.
בקפל העפעף (השקע), שגם, כמעט לא נראה לעין, אני ממשיכה עם הצללית ששמתי על החלק החיצוני של העפעף התחתון, או שמה צללית מעט יותר כהה, אבל לא מאד כהה. אני מניחה אותה לאורך כל השקע, עד החלק התחתון של עצם הגבה, ויוצאת מעט מאד החוצה מעבר לקצה העין. החלק הזה צריך להיות מאד עדין ולא מורגש. אין מצב ליצור אשליה של עין אלכסונית בעזרת ההצללה מכיון שהעפעף השמוט יוצר קפל שיורד באלכסון לצד השני. לכן השאיפה היא פשוט ליצור הצללה עדינה, כדי ליצור אשליה שהעין טיפה פקוחה יותר ולהוריד טיפה מנפח העפעף.
מתחת לעצם הגבה אני מניחה את אותה צללית בהירה מאד ששמתי בחלק הפנימי של העפעף התחתון, כדי לפתוח מעט יותר את העין ולהוסיף לה אור.
2. איי ליינר: איי ליינר הוא אתגר גדול. קודם כל, השטח שיש לנו עבורו הוא קטן ביותר. מהנסיון שלי, איי ליינר מדוייק לא יעבוד כאן – קודם כל הוא רטוב, ותוך כדי מריחה יש סיכוי טוב שהוא ימצא את עצמו על העפעף העליון. בנוסף, אין טעם להשקיע ביצירת הקו המדוייק והברור עם נטייה קלה למעלה בקצה העין: את הקו עצמו לא ייראו כלל, והשפיץ בקצה, ביחד עם האלכסון ההפוך שנוצר על ידי קפל העפעף השמוט, יוצר מראה איקס ממש משונה בקצה העין. מה שאני מעדיפה לעשות הוא להניח אבקת צללית מאד מאד כהה – שחורה או כחולה כהה, על מברשת דקה בעלת חתך משולש, ולהניח בעדינות ממש בתוך קו הריסים העליון. אפשר גם להרטיב את המברשת במעט מים לפני שלוקחים מהאבקה: אני לוקחת נייר טישו מקופל, ומניחה בעדינות מעל פתח הברז בכיור האמבטיה. הטיפה הקטנה מספיקה כדי לתת בדיוק את כמות הלחות הרצוייה. אני לוקחת מעט מהאבקה על המברשת וטופחת איתה על נייר הטישו הלח, ומניחה על קו הריסים. הרעיון הוא ליצור אשליה של קו ריסים צפוף ודחוס, שמשמש לתיחום העין בלי לגנוב שטחי נדל"ן יקרים. בשילוב עם מסקרה טובה נוצר מראה מאד מוצלח, בעיניי לפחות. אם רוצים, אפשר גם לעבור מעל קו הריסים עם עפרון איפור אפור/כחול מחודד היטב. צריך כמובן להשתדל ליצור קו דק ומדוייק כמה שיותר.
איפור וצילום: אתי סלינאס, בובי בראון

איפור וצילום: אתי סלינאס, בובי בראון


3. השלב הבא הוא מסקרה. אני משתמשת במסקרה של לאנקום מהסדרה של אלבר אלבז. אני מאד אוהבת אותה כי היא מעבה את הריסים ומאריכה אותם. אני מניחה שתיים שלוש שכבות, כמובן מאד בזהירות. שטח העבודה ומרווח הטעויות מאד מצומצם. תנועה קטנה לא במקום והמסקרה בתוך העין, או על העפעף העליון, שתמיד נדחף לכל מקום שהוא לא צריך להיות בו.
20140308_151215
4. עכשיו עוברים לקו הריסים התחתון. עם עפרון שחור או כחול, אני עוברת ומציירת קו מאד עדין מחוץ לקו הריסים – החל מהשליש החיצוני של העין, ועד הזוית החיצונית שלה. אני משאירה את החלק הפנימי התחתון של העין לא מיושב. בנוסף, מאד חשוב שהעפרון יונח בחלק החיצוני של העין – מחוץ לקו הריסים. עפרון שחור במעקה הריסים עצמו יקטין את העין ויכווץ אותה, וזה עוד מצב ששומרת נפשה תרחק ממנו. לאחר שציירתי את הקו, אני עוברת עם מברשת עפרון ומטשטשת אותו. גם כאן צריך מאד להזהר ולטשטש בעדינות, כדי שהטשטוש לא יהפוך לערפל שחור שירוץ בחדווה רבה ויתחבר אל כוחות הרשע, כלומר – הכהות שמתחת לעין.
בזאת תמה העבודה על העיניים. אה, כן – שכחתי – גבות. צריך לטפל בהן. מאד חשוב שתהיינה מסודרות, אחידות וסימטריות. אני משתמשת במסקרת גבות של מאק כדי לתת להם פיניש סופי.
20140308_151238
עכשיו עוברים לאיפור הפנים. מתחת ללחיים אני שמה עיגולי סומק ורדרד של בובי בראון. הסומק הזה מדהים. בקופסה הוא נראה חשוד לגמרי. אבל כאשר שמים אותו על הפנים נוצרת אשליה של רעננות. עם שני הכתמים הורדרדים על הלחיים זה נראה כאילו רק נכנסתי מהרוח הקרה, או סיימתי את ריצת הבוקר המרעננת שלי.
20140308_151636
על עצמות הלחיים אני מניחה ברונזר של בובי בראון. על השפתיים אני שמה תוחם בצבע בהיר, כדי ליצור מסגרת שתגדיר את הגבולות של השפתון ותמנע מצב של זליגה שלו על השיניים או מסביב לשפתיים. עם הגיל, קו השפתיים מיטשטש, לפעמים נוצרים סביבו קמטים. אם לא נזהר, השפתון חלילה יזלוג אליהם, ואז אנחנו שוב בצרות גדולות. מעל התוחם אני מורחת שפתון של מאק בצבע מאד בהיר. כבר סיכמנו שאצל מתבגרות, רצוי שגווני האיפור יהיו בהירים. במקרה של השפתיים, שפתון בצבע כהה עלול להדגיש פיגמנטציה, שפם, כהויות ושיניים צהובות. בנוסף, אם רחמנא לצלן בכל זאת יתרחש אסון זליגה – עם צבע בהיר – ארוע כזה ישאיר רושם הרבה פחות הרסני על האנושות.
סיבה נוספת לצבע בהיר – נתנו המון דגש לעיניים, אז אנחנו רוצים לאזן ולהדגיש קצת פחות את השפתיים, כדי להשאיר נקודת כובד אחת למראה שיצרנו.
20140219_080053
כאן הסתיימה סאגת האיפור היומי. אם לסכם: פעולת האיפור לעור מבוגר היא מסוכנת ביותר, דורשת אימון מיוחד, עצבים חזקים, הרבה תושיה, ואומץ. תוך כדי מעבר המכשולים של מסלול האיפור מדי בוקר, אנו נדרשות לשים לב אל הסכנות הבאות:
1. שימוש בקונסילר בהיר מדי מביא לשינוי צבע הכהויות לאפור – איכסוש. נשק הנגד: קונסילר בצבע הנכון, שמתאים לגוון העור וכהה במעט מגוון המייק-אפ.
2. כמות גדולה מדי של מייק אפ, או מצב שבו המריחות שלו לא טושטשו מספיק. נשק הנגד: מראה מגדילה
3. מייק אפ יבש מעל קמטים או קילופי עור. נשק הנגד: ביבי קרים ומראה מגדילה
4. איפור עיניים בצבעים עזים מדי. נשק הנגד: מראה מגדילה, כושר שיפוט, קצת ביקורתיות והרבה הגיון בריא
5. עקבות של אייליינר על העפעף העליון. נשק הנגד: לעבוד עם איי ליינר יבש (אבקה או עפרון) ולא רטוב (טוש או מכחול)
6. זליגת שפתון. נשק הנגד: הקפדה על סדר הפעולות: פריימר, קונסילר, עפרון שפתיים, שפתון.
7. ליפסטיק על השיניים, שפמפם מפואר, שיניים צהובות. נשק הנגד: למרוט את השפם, לצחצח את השיניים עם סודה לשתייה, או משחת שיניים מלבינה, לסגור את השפתיים בעדינות מעל טישו כדי לנקות עודפי ליפסטיק, ומעל הכל – שפתון בהיר!
8. עיניים ולחיים נפולות, קמטים, חזה נופל. נשק הנגד: מכונת זמן או לעמוד על הראש!

בהצלחה ויום עבודה מעולה ונפלא!!

4 תגובות על “מדריך למתאפרת המתבגרת”

  1. שלום מיכל. האם את מאפרת נשים לארוע? יש לי איפור אורגני טוב אבל נראה לי שמתוך ההסברים לא אצליח מספיק טוב בעצמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *